22 Ekim 2013 Salı

KENYA GEZİM

Herkese merhaba

bu yazımda 2013 nisan ayında kenyaya yaptığım geziyi anlatacağım..

Ben çok keyif aldım ve gitmek isteyen olursa faydası olsun diye bunları yazıyorum..



Kenya hakkında....gittiğimde yağmur mevsimiydi, günde 2-3 saat sağanak yağmur yağsada bana engel teşkil etmedi. Nairobi ye ilk gittiğimde biraz korkmuşdum ama sonra alıştım, neden derseniz insanların kapkara oluşu, fakirlik, önümde sıraya giren dilenciler ve beyaz insanlara aşırı ilgi göstermeleri diyebilirim. Kenyalı insan beyaz insanın kesinlikle zengin olduğunu düşünüyor, daima bikaç kişinin gözü üzerimde oldu. bazen aşırı ilgiden yolda yürüyemiyodum. rahmetli sakıp sabancı nın- tek isteğim elimde bi simit yiyerek yolda  rahat rahat yürümek- le ne demek istediğini orada anladım.
      tropikal meyvelerin satıldığı el arabalarını çok sevdim, zaten satıcılar beni görünce uzakdan el sallamaya başlıyolardı. yalnız bana daima turist fiatı- zenginim ya- 2-3 misli yani. çay ve kahve üretiyolar onlardan aldım hediyelik olarak. birde el yapımı özel bir ağacdan hayvan figürler satılıyo. ülkeye girerken hiç soru sormadılar beni uğraştırmadıklarına çok sevindim. 50 dolar karşılığı vize verdi. Kenya dan Tanzanya ya otobüs vardı gitmeyi çok istedim ama vizem tek girişliydi ve zamanım kısıtlıydı, neyse başka sefere. 3 günlük safari ye gittim o zaman 750 lira verdim pahalı ama gitmesem aklım kalıcaktı. beyazlara bi isim takıyolar-muzungu-.tek gezen Avrupalılar orda pek yok- bi ben vardım- turistler için aydınlatıcı broşürler yok, sokaklarda adres yazmıyor, hava karardımı sokaklarda gezmek tekin değil vesselam ben gezdim ama siz yalnız gezmeyin. neyse Nairobi den mombasa ya horizon isimli bi otobüs şirketi otobüsüyle gittim. mersin li bir türk patronu var. öyle külüstür otobüsler vardıki o güzergahda binmeye korkdum doğrusu. az kalsın unutuyodum bana 6-7 Kenya lı erkek evlenme teklif etti orada, burayı Avrupa sanıyolar ne kadar deyil dediysemde anlatamadım. hemde ne kadar yalvardılar. onlar yalvarırken bende kahkahalar atıyodum, hoşuma gitti doğrusu. Kenya da su değerli bişey elini yıkarkende içerkende bunu hissediyosun. allahım mombasa ne kadar sıcakdı öyle...benim fotoğraf makinem yok, hiç olmadı yani size fotoğraf sunabileceğimden emin değilim. Kenya da bazen köşe başlarında turistlere yardımcı olmak için bekleyen adamlardan faydalandım ücret ödeyerek, müze ye gidelim veya falanca şehre otobüs bileti alıcam şeklinde. mombasa da sultan bana rehberlik yaptı mesela 3 gün. bi gün plaja gittikki deniz çok geri çekilmiş yüzülebilecek gibi değil. sultan dedi bekle saat 4 de gelir ve akşam olmadan 4 de deniz tamamen kıyıyı doldurdu. ucuz bi ülke yani devamlı yüksek fiat ödediğim halde ucuz. thy bazen mombasa biletlerini aşırı ucuzlatıyor. Kenya lılar yemekleri elleriyle yiyor hele ugali diye bi pirinç lapası var ki onu ellerinde 4-5 kez sıkdıkdan sonra ısırmaya başlıyolar. ben gezmeyi çok seviyorum Kenya yı da çok sevdim tavsiye ederim. İngilizce yi benden iyi konuşuyolar. bi tanesi siz sömürge ülkesi olmadınızmı dedi hayır İngiliz sömürgesi falan olmadık çok şükür.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder