9 Ocak 2014 Perşembe

BOSNA HERSEK GEZİM

Sırbistan dan otobüse atladım Saraybosna ya gitmek için, otobüsler bizimkilerin yanında külüstür kalır ve bi bardak su bile vermiyolar. sınırda bosna hersek e girerken gene pasaportları topladılar ve benim türk pasaportumu görünce gayet iyi davrandılar. polis sadece eğilerek ve gülümseyerek hoşgeldiniz dedi. çok hoşuma gitti doğrusu. bu ülkede bi çok yerde Osmanlı dan kalan eserler mezarlar falan gördüm onları inceledim uzun uzun, hoşuma gitti atalarımın buralara gelip eserler bırakmış olması. bu ülkedede fiatlar gayet makul kazıklamak falanda yok. bikaç tane müze gezdim. savaşın olumsuz izleri binalarda falan görülmekte. eski Yugoslavya ülkeleri yeni savaşdan çıkdıkları için birbirlerine karşı çok soğuk. seyrek otobüs var diğer ülkeye uçak ve tren yok gibi bişey. birbirlerinin parasını asla kabul etmiyolar. her küçük ülkede para biriminin değişmesi bana zorluk oldu. çıkarken o parayı bitirmeliyim yoksa yanımda sadece bi kağıt tomarına dönüşücek. buralarda şehirlerarası veya ülkeler arası otobüsle seyahat etmek zorundasın, otobüs terminallerinde de bayanlar çalışıyo, ve o kadar sinirlilerki 2 den fazla soru soramazsın çok sinirleniyolar niyeyse. Hırvatistan da bi kadın otobüs terminali görevlisi bana hakaretler etmişti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder