19 Ocak 2014 Pazar

JAPONYA GEZİM

Feribot la sabah saatlerinde Japonya ya vardık ve tamamı korelilerden oluşan yolcularla kuyruk oluşturduk. koreliler gayet kolay pasaportlarını damgalatıp ülkeye giriyolardı. bana şu anda hatırlamadığım 1-2 soru sordu ve kenara geç kuyruğun bitmesini bekle dedi. herkes gidince birkaç polis kaldı ve beni sorgulamaya başladılar. 2 saat sorgu sırasında hangi otelde kalıcaksın dedi otelin adını söyledim oteli aradı ve otel sahibi böyle bi rezervasyon yok diye tutturmazmı. nerdeyse beni gerisin geri kore ye göndericekken tekrar oteli arayıp sordu bu sefer otel sahibi evet Zeynep adına rezervasyon var dedide ülkeye girebildim. stresden başım ağrıdı kocaman bi ağrı kesici içtim. şimonoseki den tren aktarmalarıyla Hiroşima ya gittim. çok hızlı trenleri var ama çok pahalı olduğundan binemedim. neyse eski eşim beni Avrupa da hızlı trene bindirmişti neyseki. Hiroşima da atom bombası müzesi ve civarını gezdim. bi kaç kere kendime japon yemeklerinden ziyafet çekdim. bi çok şeyden az az koyup sofraya getiriyo. Hiroşima dan kobe ye geçtim buranında etleri meşhur. inekler özel besleniyomuş bira ile falan. et çok yumuşak ve lezzetli çokda yağlı. 2 kerede et ziyafeti vardı gelmişken. depremden sonra bu şehri  ayağa kaldırmışlar. Japonlar çok çalışkan, mesela turistlere bakan görevliye bişey sordum diyelim bana cevabı vermeden oradan göndermiyor, 1-1.5 saat ayakta beklediğim oldu. trafik soldan olduğu için ben yoldada onların aksi istikamette yürüyüp yaya trafiğini biraz bozuyodum. birbirlerine karşı çok nazikler habire eğiliyolar birbirlerine. bana karşıda yarı bele kadar eğilince mahcup oluyodum. kobe den Kyoto ya geçtim, şehir olarak burayı sevmedimde çok fazla tapınak vardı eskiden kalma, serpiştirilmiş şekilde. onları geziyor turistler akşama kadar. fiatlar aşırı pahalı Japonya da. bol bol kemer sıkdım. meyvede çok pahalı bi sepet karışık meyveye  100 doları aşan fiat koymuş. marketlere gidip yemek için bişeyler aldım çoğu kez. marketlerde suşi dolabı var bir tabak suşi bir öğlen yemeği. birkaç kere adres sorduğumda cevap vermedilersede, Japonya da kendimi olağanüstü güvende hissettim. tüm paramın dolu olduğu çantayı şehrin kalabalıkyerinde açıp karıştırabiliyodum,  kendi ülkemde bile buna korkarım. bisikleti kadın erkek yaşlı herkes bol bol kullanıyor. bende 1 saat kiraladım. Kyoto dan Osaka ya geçtim buranın kalesi çok güzelde şehir oldukça sıradan. cumartesi geceleri otellerde yer kalmazmış meğer bende mecburen bi gece gidip spa da uyudum. çok seviyolar hamam olayını da mayo giymek yasakmış o kelek. sadece bayanlar vardı spa  24 saat açık. Osaka dan havaalanına gidip uçağıma bindim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder