19 Ocak 2014 Pazar

GÜNEY KORE GEZİM

2012 yılının eylül ayında katar havayolları ile seul e uçtum. havaalanında semra isimli arkadaşımla buluşmak için sözleşmiştik. ülkeye girişte gene beni ofise alıp sorguladılar sebebide yırtık kot montum, evime dönünce o montu çöpe attım yenisini aldım. neyse semra ile buluştuk ve her zamanki gibi havaalanında 100 er dolar bozdurduk hemen ama bu havaalanlarında bozdurunca daima zarar ederim de mecburum hiç kore param yoktu. beraber hostelimize gittik. bi kaç gün çok rahat ettim yolları o buldu, haritaya baktı daha önemlisi arap saçından karışık seul metrosunu o öğrendi ve bizi götürüp getirdi. gezerken güvenebileceğim birini bulursam hemen ona yaslanıp ense yapmaya başlıyorum nedense. turistik yerleri gezdik, yapıların mimarisi oldukça farklı. koreliler o kadar iyi ve kibar insanlarki hayran kaldım. yalnız bi çok yemekleri tuaf, yiyecek bişey bulamıyoduk diycem nerdeyse. birde bi çok yemek o kadar acıki, benim yemem imkansız. çubuklarla yemeği ise Tayland da falan öğrenmiştim o kolay oldu. kore de 75 tane şehidimiz yatıyo onları ziyaret edip dua okudum. fiatlar uygundu diyeyim, türkiye gibi aşağı yukarı. meyve pahalıydı niyeyse. muz ucuz sayılırdı bol bol muz yedik. hava çok sıcaktı ben aşırı sıcağa göre kıyafet getirmemiştim. otobüs daha ucuz olduğu için otobüse atlayıp busan a gittik ve burada arkadaşımla rotalarımız farklı olduğu için ayrılma kararı aldık. ilk anda stres oldum yalnız kalacağım için karnıma ağrılar girdi. fakat ayrıldıktan sonra çok güzel idare ettiğimi gördüm, ben zaten yalnız gezginim, bi kaç günlüğüne unutmuştum sadece. kocaman bi balık ürünleri pazarını gezdim. denizden çıkan solucanları bile yiyolar onlarda, ben balık yiyebildim. koreli kızlar bol bol sıfır şort giyiyorda belden üstleri kapalı kıyafetler nedense. ne güzel hiç kimse bizimle uğraşmadı veya bizi kazıklamaya çalışmadı. uzak ülkelere gittiğimde süper marketlere girip meyve sebzeleri incelerim, ne olduğunu anlayamadığım yiyeceklere bakıp bazılarını satın alırım tadımlık olarak. busan dan feribota atladım Japonya ya geçmek için. akşam bindik sabah oraya varıcakmışız. büyük kadınlar odasında yer yatağını açtı herkes hep beraber uyuduk. rahat bi yolculuk oldu.