15 Ocak 2014 Çarşamba

İRAN GEZİM

2011 yılının eylül ayında yaptığım bu geziyi trans asya treni ile gerçekleştirdim. gidiş ve gelişde 3 er gece trende kaldık ama 2. geceler epey zor geçmişdi. tren feribot tren aktarmaları olduğu için uyumak yokdu, pasaport giriş çıkış damgaları ve beklemekle geçiyodu. diğer zamanlar fena değildi bol bol yemek vagonunda oturdum. trenden tahran da indim. tahran trafiği çok kalabalık ve kuralsızdı. karşıdan karşıya geçemiyodum bikaç günde bununda yolunu öğrendim. ucuz bi ülke bize göre o yüzden hostellere uğramayıp temiz otellerde kalmaya başladım o ülkede. günde bazen 30 kişi falan hangi ülkeden olduğumu soruyodu, bu soruya alıştım. bana çok iyi davrandılar bi kaç kere gözlerim yaşardı diyebilirim. türkiyeyi ve türkleri seviyolar. tahranda çok fazla türkce konuşan vardı, ama bazılarının türkcesi öyle tuhafki anlayamıyodum. İngiliz ve alman turistlerle takılıyodum bazen orada eşittik hepimiz, bide şu İngilizcem nal toplamasa. hayatımda ilk kez dışarda türbanla gezdim, orada türbansız gezmek yasak. saçlarının çoğu ortada olsa türbanda içini göstersede sorun yok ama. bide altında muhakkak pantolon olucak. uzun etek giysende gene pantolon giyiceksin. tahrandan otobüse atlayıp isfahan a geçtim. benzin ucuz olduğundan şehirlerarası otobüs biletleride çok ucuzdu. isfahanda kocaman turistik bi meydan var bol bol orada gezdim. oradan otobüse atlayıp yezd e gittim. çöl iklimi hakim burada evlerde kumdan yapılmış yuvarlak hatları var, değişik bir yer. kendine özgü bi baca sistemiyle evler soğutuluyor onu inceledim. oradanda otobüse atlayıp şiraz a geçtim. burayı pek sevmedim aslında ama gidenlerin muhakkak görmesi gereken eski pers imparatorluğuna ait  büyük bir tarihi eser var.burada döviz bürosunda exchange yaparken görevli bana bile bile bi kazık attı bi saat çok moralim bozuldu. bi de iran da erkekler bayana hiç öncelik vermiyolar hani bi otobüse binerken veya bi kapıdan geçerken-ne de olsa doğulular- bi kaç kere erkeklerle çarpıştım, demekki kendi ülkemde erkekler bi çok kez bana öncelik tanırlarmışda toplum içinde bende öyle alışmışım.  şiraz dan da uçağa atlayıp tahran a gittim ve ülkeme götüren trene bindim. thy uçak bileti çok pahalıydı o dönem bu trenle ucuza getirdim. yalnız bu treni İranlılar kullanıyodu türk yokdu niyeyse. İranlılar beni tek türk olarak parmakla gösterip durdu. türk topraklarına girdiğimizde bi çok İranlı bayan başörtülerini atıp makyaj yaptı ben onları tanımakda zorluk çekdim.     

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder