12 Nisan 2015 Pazar

ARJANTİN

  2014  yılı aralık ve şubat aylarında yaptığım seyahatimde la quiaca,  salta, mendoza, bariloche, el chalten, el calafat, ushuaia, trelew, puerto madryn, Buenos Aires şehirlerini gezdim.
la quiaca minik bir kasabaydı Bolivya sınırında. Bolivya nın fakirliğinden sonra buradaki arabaların bolluğuna şaşırmıştım.
salta gayet sıradan ama sevimli bir şehir. mendoza şaraplarıyla meşhur ve bolca tüketiliyordu. hava gayet sıcakdı,  memleketimdeki insanlar kara kışla  mücadele ederken ben terleyerek her gün karpuz ve dondurma yemekle meşguldüm. her şehirde bulunan -grido helado-dondurma zincirine abone oldum.
bariloche büyük bir dağ şehri, zengin ve pahalı. burada patagonya başlıyor ve patagonyada tüm fiatlar  nedense 2-3 e katlıyor, kuzeye göre.
el chalten de trekking için organize edilmiş dağlar ve yürüyüş parkurları var, dağ tırmanışlarına hazırlanın gene. uyku tulumu ve çadır kiralayıp kamping de konakladım.
el calafat da meşhur perito moreno buzulu var. 50-55  metre yüksekliğinde  ve birkaç kilometre arkaya doğru devam ediyor. ziyaretçisi çok. Arjantinli değilseniz birkaç katı ücret ödemeye hazır olun.  ushuaia dünyanın en güneyindeki şehir. geceler çok kısaydı yaz ortasında. hava genelde soğuk, pahalı ve turistik bir şehir. hosteller genelde dolu yer yok. benim gibi internetten yer ayırtmadan  gece yarısı gittiyseniz yandınız.
trelew,  Arjantinlilerin arasına karışabileceğiniz turistsiz bir şehir.  puerto madryn atlas okyanusu kıyısında. bir ankaralı olarak her gün okyanus kıyısında gezip okyanus gel-git lerini takip ettim.
Buenos Aires de san telmo bölgesinde Beyoğlu tipi bir konakda kaldım, yüksek tavanlı ve dışı işlemeli. güzel kahvaltısı vardı, fiatı ise 33  lira idi hostelin mix odası.
karnaval ve tango gösterileri izledim Buenos Aires sokaklarında. çıplaklık ayıp değil bu ülkelerde, kadınların özgürlüğü ve kendine güvenleri ilgimi çekdi.
enflasyon yüksek, lonely planet deki fiatlar 2-3 e katlamış hep.
buradan sao paulo-ist  uçuşumu kollamaya başladım, 35  ülke gezmiş biri olmakla beraber, yaşamak istediğim yer sadece  TÜRKİYE.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder