7 Nisan 2015 Salı

BREZİLYA GEZİM

 2014  yılı ağustos ayında ve  2015  yılı şubat ayında gerçekleştirdiğim brezilya gezimde ilk bölümü amazon bölgesinin kalbi olan manaus şehri oluşturdu. aşırı sıcak ve bol sivrisinekli günlerimde amazon ormanları na 3  günlük tura gittim. yürüyen ağaçdan tutunda antibiyotik yapılan bi ağacın meyveleri ve sıtma ya karşı kullanılan kinin ilacı ağacına kadar pek çok tuaf ve farklı ağaç gördüm.
bu şehre tekne veya uçakla gidebilirsiniz, otobüs yok çünkü yol yok. amazon ormanları o kadar büyük ve geniş nehirlere sahipki yol yapılamamış. ve diğer ülkelerde paylaşmış amazon ormanlarını.
brezilya benim gibi bitli turistler için pahalı bir ülke. ama fakir de çok. ve işportacı satıcılar bu şehirde binlerce vardı. amazon ormanları sivrisineklerine karşı bişey götürmeyin, çünkü onlar -özellikle ormanda-gündüz bile giysilerinizin üzerinden sizi her dakika ısırıcaklar. ucunda sıtma olmak olmasa sorun yapmiycamda.....
şubat ayında ise sao paulo dan direk İstanbul a giden uçağımı beklemek üzere  devasa sao paulo şehrinde  8  gün kaldım. harika,  çok kolay anlaşılır bir metro yapmışlar. geniş metro ağıyla ucuz ve kolay şekilde gezdim. fakat yağmur mevsimi olduğundan her gün ve saatlerce sağanak yağmur yağdı.
bi kaç değişik yerde yerel pazar kuruldu. ucuz değildi ama çok ilginçti. balık yelpazesinin genişliği ve tropikal meyvelerin bolluğu görülmeye değer.
Portekizce dili konuşuluyor.
gay erkeklerin  sokakdaki rahatlığı inanılmaz.
biz türklere vize yok. kağıt doldurmak veya sorgu sual de yok.
aşırı özgürlükler ülkesi. burnuna veya değişik yerlerine halka taktırıp, kollarını ve bacaklarını dövme ile doldurmak normal. veya ben yaşlandım bilemiyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder