11 Nisan 2015 Cumartesi

ŞİLİ GEZİM

  2014  yılı ocak ayında yaptığım bu gezide punta arenas, puerto natales  ve torres  del paine milli parkında 3 gün trekking yaptım. şili nin kuzeyine ve Santiago ya gidemedim, çeşitli ulaşım sorunları çıkdı, uçağa yönlendirdiler ama o da yüksek sezon olduğu için çok pahalıydı. zaten şili genel olarak pahalı su gibi para gidiyodu.
punta arenas da macellan penguenlerini görmek için gemi bileti aldım. gittiğimizde binlerce penguen bizi karşıladı. küçük bir adada sadece onlar yaşıyor ve şili hükümeti-çok para kazandığı için-onları çok iyi korumaya almış. hele bi elini penguene uzat, hemen bi görevli tepende bitiveriyor.
insanlar zengin ama evsizlerde epey var bu kadar soğuk yerde evsiz olmak istemezdim doğrusu.
buralar patagonya oluyor ve hava yaz ayının ortasında soğuk veya ılıksada güvenme hemen soğuğa çeviriveriyor. yazın ortasında soğukdan titreyerek dondurma yiyen patagonyalılar hala gözümün önünde.
şili de sürücüler yayalara karşı aşırı saygılı. ben yaya geçidine daha  varmadan  şöförler daima kazık frenle durdular. yahu ben emekliyim vakdim bol böyle kazık frenle durmayın üzülüyorum diye mırıldanaraktan  karşıya geçiyodum.
puerto natales de ise uyku tulumu ve çadır kiralayıp eşyalarımında yarısını yüklenip-diğer yarısını otelde bırakdım- torres del paine milli parkına trekkinge gittim. bir sürü ağır yük sırtımdayken saatler boyu dağ tırmanışı yapmak çok zorladı beni. dünyanın en güzel trekking parkuruymuş falan filan. patika yolumuz oldukça kalabalıkdı ve bi çok yere işaretler koyulmuşdu kaybolmayalım diye.
güney Amerika ülkelerinde yerlilerin az ödediği milli park ücretlerine biz yabancılar  5-10 katı  hatta daha fazla ödemek zorunda kaldık.
şili çok fazla okyanus kıyısına sahip ama tsunami tehdidi altında olduğu için bir çok yere tabelalar koymuş  can kaybını önlemek adına.
patagonya nın ıssız bozkırlarında atlar, inekler, lamalar, koyunlar, devekuşları özgürce geziyolar.
patagonya çok güzel  fikrine katılmıyorum. güzel olan şu ki nüfus çok az olduğundan  doğa ve sular tertemiz kalmış. yoksa otobüsden gördüğün tek manzara uçsuz bucaksın serpiştirilmiş minik maki türü  otlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder