11 Nisan 2015 Cumartesi

BOLİVYA GEZİM

  2014 yılı kasım ayında yapdığım bu seyahatte copacabana, la paz, santa cruz, sucre, potosi, uyuni şehirlerini gezdim. güney Amerika da gittiğim en ucuz ülkeydi. sınırdan girişde 1  aylık vize verdiğinden  30  günden fazla kalamadım. hesap kitap yapmadan gezmek çok iyi geldi.
copacabana titikaka gölü kıyısında hippilerin doluştuğu ufak ve turistik bir yer. 10  liraya berbat bi hostelde kalıyoken  20  lira ödediğim güzel ve kahvaltılı hostele geçmişdim.
la paz  şehrini ben çok sevdim niyeyse. bir haftadan fazla kalıp köşe bucak gezdim.
santa cruz da sıcak ve tropikal bi iklim vardı, otobüs mola verdiğinde birkaç kuruşa satılan ve dağ gibi yığılmış olan muz ve ananaslardan aldım. paraları peso ama daha çok bolivyano diyolar.
sucre şehrinde ise hostelim  HI  nın yakınında her gün orada olan bi pazar vardı. çeşitli  meyveleri dağ gibi yığmışlar, özellikle mango dağlarına hayran kaldım. bu pazarın sonunda ise  4  lira gibi bi paraya pişmiş tepeleme bi tabak inek büfteği ve yanına kocaman mısır taneleri dolduruyor, oturup Bolivya lılarla yiyosun. her gün bu meyveler, büftekler ve villa hostelimin rahatlığından dolayı sucre de epeyce ve keyifle kaldım, hostelimde genç almanlarla doluydu. türk bulamadığımdan dolayı Avrupalılarla ve yerli insanlarla arkadaşlık ediyordum ara sıra.
potosi de yüzyıllar boyunca  8  milyon Bolivyalıya mezar olan ve İspanyolların çok para kazandığı  gümüş madenini gezdim. beni çok etkiledi maden işçileri adına çok üzüldüm, çalışma şartları inanılmaz berbat. çok dar tozlu karanlık ve çamurlu tünellerde geziyor olmak bile ürkütücü. yerin çok çok altına daracık yerlerden tahta merdivenlerle iniliyor. genç Brezilyalı delikanlı orada yürüyemedi bile-bırak çalışmayı- dışarı çıkdı.
uyuni de ise lüx jiplerle gidilen  3  günlük uyuni tuz gölü turuna gittim. dağ tepe gezdik toplama bi grupla. dev kaktüsler, gayzer, flamingolar, göller ve  daha pek çok şey gördük.
insanlar oldukça fakir, bir çok insan eline çikolata şeker vb. almış satıp para kazanmaya çalışıyor.
her şehirde mercado denilen yerler var, buralarda sabahları kahvaltı ve gün boyu çeşitli pişmiş yemekler var. ayrıca meyse sebze ve çeşitli şeyler ucuz fiata satılıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder