8 Nisan 2015 Çarşamba

EKVADOR GEZİM

2014  yılının ekim ayında gerçekleştirdiğim bu gezide otavalo, quito ,riobamba ,cuenca, loja şehirlerini gezdim. para olarak Amerikan doları kullanıyolar ama herşey ucuz. ulaşım çok ucuz hatta bazı  şehir içi yolculuklar bedava. çünkü petrol çıkıyomuş ülkede.
domuz çevirmesi çok yaygın,  koyun çevirmesi yok maalesef. fare mi desem tavşanmı,  o minik hayvanlarıda bolca yiyorlar.
hostellerde kahvaltı falan yok, ama gecesi  10-12  dolar.
otavalo da kadınlar hep bir örnek giyiniyodu, hoş bir kıyafetti.
insanlar oldukça fakir, şehirler arası otobüslerde hep bişeyler satma derdinde oldular. atm den para çekemeyince bankaya gireyim dedim nerdeyse itip kakdılar, yaygın hırsızlık ve fakirlik yüksek olduğundan bankaya girmekde  problem.
quito şehrinin merkezinde İspanyol sömürgesi döneminden kalma çok harika tarihi binalar var, çoğu kilise veya katedral.
pek et yiyemediysemde, lokantalar  1-1.5  dolara set menü kahvaltı veriyolardı. gayet doyurucu ve tropikal bi meyve suyu da dahil.
pek çok kadın meyveleri poşetlere doldurmuş avaz avaz bağırarak satmaya çalışıyolar. sesleri bugün bile kulağımda- un dollar, un dollar-
hosteller ucuz olduğu için tek başıma oda tutabiliyodum. -şili, Arjantin ve brezilya da bu günleri mumla aradım. bir odada  6 kişi ve 4 oda da bunu  kullandığı için tek tuvaleti  kapma yarışı artı İsrailli 20  liklerle aynı odada kalıp onların bitmez tükenmez sohbetlerini dinlemek anlamaksızın-
bu ülkede bakkaldan alışveriş ettiğin yer demir parmaklık arasında. hırsızlık pek yaygın anlaşılan.
daha fazla kalmak isterdim,  3  aylık vizeyi kolaylıkla verdi nasılsa.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder