8 Nisan 2015 Çarşamba

KOLOMBİYA GEZİM



2014  yılının eylül ayında gerçekleştirdiğim bu gezide cartagena, medellin, pasto, leticia, manizales şehirlerine gittim. hava aşırı sıcakdı ve gece uyurkende pervaneyi çalıştırmak zorundaydık. fakirlik ve perişanlık vardıysada ben çok güvenli hissettim Kolombiya da.
 cartagena da adımbaşı plastik kaplarda soyulmuş meyve satanlar ve adımbaşı seyyar kahve satıcıları. bir gün bu şehirde o kadar çok yağmur yağdıki gözlerime inanamadım. yollar derin birer dere oldu, karşıya geçmek imkansız.  yanımda götürdüğüm plastik balkon terliklerimi ve yağmurluğumu giyip şarkılar söyleyerek sokaklarda gezdim, manyak Avrupalılara alışkın bunlar, benide Avrupalı sınıfına sokuyolar nasılsa. neyse ben eğlenirken onlar kovalarla su boşaltma derdindeydiler.
ucuz bi ülke otobüsle değil uçakla seyahat edebiliyodum. bi taraftan da İspanyolca öğrenmeye çalışıyodum. çünkü aylarca bu kıtadayım ve İngilizceyi konuşan sadece Avrupalı ve Amerikalı turistler  diyebilirim.
manizales de tek bağımlı olduğum şey kahve nin çiftliklerini gezip kahve ağaçlarıyla -veya çalı- tanışdım.
pasto şehrinde dağ havası hakimdi, tropikal iklim yok oldu. yüksekde kurulmuş.
leticia  amazon ormanlarında yer alıyor. cennet gibi orman çiftliğinde kurulmuş bir hostelde kaldım. tropikal ağaçlar da tuaf öten kuşlar eşliğinde hamaklarda yatarak  tropikal meyve suları içdim.
sivrisinek vardıysada çok fazla değildi.
insanlar orta boylu ve hafif esmer, genelde kadınlarda  kilo problemi yaygın.  bir de kadınlar için tayt resmi kıyafet zannedersem. çünkü tayt ın üzerine sıradan bi bluz geçiren sokağa çıkmış.
kadınlar ara sıra o kadar dekolte giyiniyolarki,  ama şaşkınlıkla tek bakan kişi benim ne hikmetse.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder